Tapintható térkép

2010.08.23. 11:03 nemsissi

Az 1-es villamoson, a Prater környékén rendszeresen utazom fehér bottal közlekedő utasokkal, s kicsit furcsálltam, hogy mennyire gyakran találkozom velük. Aztán egy elszalasztott tujának köszönhetően pár hónapja észrevettem, hogy pont annál a megállónál van Bécsben a Vakok Intézete, ahol én munkába menet vagy onnan jövet, naponta fel- és leszállok. Azóta, ha várnom kell a villamosra, általában megnézegetem az Intézet utcafronti faliújságjára kitett fényképeket, amelyek hol egy sikeres főzőtanfolyam, hol valamilyen kézműves foglalkozás, hol pedig egy külföldi utazás pillanatait örökítik meg. Bevallom, ez utóbbinál megepődtem, de aztán kiderült, hogy csak tudatlan vagyok, ugyanis a vakok között is sokan szeretnek utazni. Szerencsére Bécs nálam okosabb és speciális térképekkel segíti őket a közelekedésben, illetve a városban való tájékozódásban.

Ahogy egy híradásból tegnap megtudtam, múlt héttől 15 bécsi kerület tapintható térképe érhető el, amelyet a külföldiek az Albertinaplatz-on található turista-irodában vehetnek meg (a helyi lakosokoknak pedig küldenek belőle).  A polgármester-helyettes asszony szavai szerint: "Bécs a legmagasabb életminőséget kínáló város, s az idelátogató vendégek tájékoztatását, valamint a velük való törődést is a legmagasabb színvonalon kívánja ellátni. Az új térképekkel még jobb szolgáltatást tudunk nyújtani a vakoknak, s ezzel segíteni tudjuk őket abban, hogy a várost megismerjék és ezáltal benne nagyobb örömüket leljék".

S ha már idézgetek jöjjön ide még egy mondat: "A Wien Tourismus szívén viseli a speciális igényű emberekkel való kommunikációt. Honlapunk az akadálymentesség legszigorúbb követelményei szerint készült, s többek között a siketek és nagyothallók számára felvett osztrák, német, brit és amerikai jelnyelvvel kísért videókat is tartalmaz."

5 komment

Címkék: közlekedés városnézés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doors (törölt) 2010.08.23. 12:55:54

Szia,
az elszalasztott tuja alatt mit kell érteni?

Szuper a blogod.

nemsissi 2010.08.23. 13:30:37

@doors: az orrom előtt elment villamost. Valamiért nálunk a családban a villamos másik neve a tuja volt. De ne kérdezd miért. Ja és írtam vissza a privát üzenetedre lakás ügyben. Megkaptad?

doors (törölt) 2010.08.23. 15:05:08

megtaláltam a spamek között. :)

Zsizsike1 2010.08.24. 02:10:12

Szia !

Nagyon "cool" a blogod, egyenesen "geilo"ahogy a művelt osztrák gyerek mondaná. Mindig öröm olvasni és időnként fájó nyugtázni, hogy nem mindig szerénységem a legnaprakészebb közös szerelmünk ügyes-bájos dolgaiban.
Egy észrevétel a vak témában:sokáig nem tudtam mire vélni a metro peronján húzódó 3-as fehér csik mibenlétét, mig egyszercsak egy vak férfire lettem figyelmes, aki botjával tapogatva a párhuzamos vonalak mentén simán eljutott a mozgólépcsőhöz. Ekkor magamban egy nagy ötöst adtam a Wiener Linien stábjának (utóbb önkényesen megosztva azt a "Bécsi Lét" cimű bloggal.)

nemsissi 2010.08.24. 09:39:45

@Zsizsike1: nem kaphatnék én egyedül is egy ötöst? naaaaaaaaaaaa!!!!
A B(écsi)KV pedig tényleg példamutatóa akadálymentesítésben. Bárcsak otthon is...
süti beállítások módosítása