Addig gondolkodtam, hogy írjak-e róla, mire okafogyottá vált. Mármint hogy bezárták a bécsi Déli pályaudvart (leánykori nevén Südbahnhof). Volt sok újságcikk, pályaudvarsirató blogbejegyzés, előttük pedig rengeteg vita, és ellenkezés, hogy ne, meg miért inkább mégis, de hiába: minden forgalmat átirányítottak a Wien-Meidling nevű állomásra, amelyen egy idő óta már a Pestre tartó vagy onnan Bécs felé közlekedő vonatok is megállnak.
Reggel olvastam, hogy ma meg is kezdték a Südbahnhof bontását, amiről eszembe jutott az a kedves kis történet, amikor a hajnali első vonattal akartam egy szombati napon Pestre menni, de egy agyi üzemzavar következtében a Westbahnhof helyett a Südre mentem. Mivel - jó szokásomnak hála -, a vonat indulása előtt már egy fél órával kiérkeztem, még volt annyi időm, hogy taxiba vágódjak és elérjem a vonatot a másik pályaudvaron. Menet közben a kedves taxis megmutogatta az út mentén sunyító trafipaxokat, így valamennyi hasznom is származott a hülyeségemből.
A változatosság kedvéért egyébként a Westbahnhof-ot is por meg állványzat jellemzi, ám azt nem bontják, hanem építik. 2011-re, tehát jövőre BahnhofCity Wien West lesz belőle, ami annyit jelent, hogy szállodával, bevásárlóközponttal és irodakomplexummal bővül. Egy mai újságcikk szerint, az építkezés bizonyos fázisainak bejezése miatt már nem kell megkerülni a csarnokot, mert elkészült egy alagút, ami sokkal könnyebben megközelíthetővé teszi a síneket és pénztárakat. Remélem ez alatt nem egy labirintust értenek. Jövő héten majd ki is próbálom, - ha nem kerülnék elő, nem találtam meg a kijáratot.