Bécs - Kabaré

2009.09.24. 11:06 nemsissi

Tegnap olyat tettem, amit magam sem gondoltam volna magamról: elmentem egy kabaréelőadásra. A képet árnyalhatja talán, hogy nem jószántamból, hanem úgymond beadtam a derekamat, mivel annyiszor visszautasítottam az egyik kedves ismerősöm furábbnál furább kulturális programajánlatait (trillárióhó és/vagy kart karba öltve dülöngélünk jobbra-balra típusú osztrák zenei koncertek), hogy a mostani invitálást már muszáj volt elfogadnom. Úgy voltam vele, hogy maximum letesztelem mennyit nem tudok még osztrákul. (Megjegyzendő, hogy a darabnak hála megtanultam a roppant hasznos, s a mindennapi életben nélkülözhetetlen 'részecskegyorsítás' szót: Teilchenbeschleunigung)

Tegnap kicsit rettegtem amiatt, hogy valamilyen csalazsuzsás, sasjózsis borzadványt kell majd végigülnöm, ráadásul helyi dialektusban előadva, de nagyon kellemesen csalódtam. (És igen: szégyellem is magam, hogy ennyire előítéletes vagyok). A Kabarrett Simpl "Ich bin viele" című előadását láttuk és fejlesztendő nyelvtudásom sem akadályozott meg abban, hogy jól szórakozzam. Igaz: nem ártott képben lenni az osztrák politikai aktualitásokat illetően, ám a rendszeres újságolvasás ezen a ponton meghálálta a befektetett időt. Az előadás egyébként apróbb jelenetek gyűjteménye, viszonylag dinamikus egymásutániságban. Ami a legjobban meglepett, hogy a 7 szereplőből három elképesztő színészi teljesítményt vitt a jelenetekbe, Roman Frankl-ba pedig majdnem bele is szerettem, olyan sármos volt. Két dolog zavart csak: a borzasztó szűk székek / széksorok (mondom ezt én a 163 centimmel!), valamit a szellőzés hiánya.

A színház belsejét a piros bársony borítás jellemzi, talán csak a mellékhelyiség kivétel ez alól. Külön dícséretet érdemel, hogy a női vécét nem tudták le 2 fülkével (10 van), így a szünetet nem kell a nőknek sorbanállással tölteniük. A nézőtér két oldalán végigfutó többszékes, csak derékmagasságú falakkal elválasztott páholyokban asztalok teszik lehetővé, hogy az ott ülők az előadás ideje alatt is iszogassanak. Az 1912-ben megnyílt Simpl kabaré műfajában a legrégebbinek számít német nyelvterületen.

Szólj hozzá!

Címkék: helyek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása