Köszöntjük kedves utasainkat...

2009.03.31. 10:15 nemsissi

Itt a tavasz, nem fagytam szét a peronon, amikor hat órakor a Dacia Intercity-re vártam Kelenföldön. Ellenben majdnem megfulladtam az aluljáróban, ami lassan, de biztosan olyanná válik, mint egy lerobbant kocsma, ami nyíltszíni vizeldékkel rendelkező átjáróház is egyben. 

A bagó, a pia és az izzadt ember kipárolgásának tömény keveréke teszi próbára az embert, amíg eljut a peronfeljáróig, márpedig a nemzetközi vonatoknak fenntartott 15-ös vágány messze van. Fogyókúrás vállalkozást is lehetne erre a föld alatti járatra építeni, amelyben a diéta résztvevői naponta kétszer komótos lépésekben elsétálnak az aluljáróban oda és vissza, miközben mélyeket lélegeznek. Az éhség és étvágy messze száll. De egy német filmrendező ismerősöm szerint a helyszínt mindenféle változtatás nélkül fel lehetne használni egy zombi-horror forgatásához is. Ugyenmilyenjó?

Először kb három évvel ezelőtt pillantottam meg a Kelenföldi pályaudvart, és a látvány okozta döbbenet majdnem letaglózott. Nem akartam elhinni, hogy amit látok, az valóban az-e, ami. Azóta reménykedem abban, hogy egyszercsak megjelennek az objektumon a felújítás jelei, netán pár helyes dózert küldenek rá. Nem úgy tűnik. Eddig annyi történt, hogy új "pénztár" feliratú táblák kerültek ki a megroggyant falakra és renoválták azt a peront, amelynél a nemzetközi és intercity vonatok állnak meg. Az ideérkező külföldi tehát leszálláskor még azt gondolhatja, hogy egy európai vonatállomásra érkezett, de a lépcső után rájön, hogy mekkorát tévedett.

3 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

becsibacsi 2009.04.01. 08:38:28

Jo az irasod, de en mar reg leszoktam az ilyen jobbito szandeku mergelodesrol, amiota megkaptam, hogy konnyu nekem innen a tavolbol Magyarorszagot (idezem) "tyukszaros libalegelonek" (sic!) nezni, kussoljak, ne pofazzak bele az otthoniak dolgaba...

nemsissi 2009.04.01. 10:46:47

igazán nem volt jobbító szándékú a poszt, egyszerűen kiakadásomnak adtam hangot
tök mindegy, hogy hol élek, az az állomás nagyon gáz csak magyar szemmel is. Az pedig még szomorúbb, hogy néhány külföldinek ez az első benyomása Budapestről.
(Magyarországot egyébként nem tartom tyúkszaros libalegelőnek, ahogy Bécset sem Kánaánnak.)

becsibacsi 2009.04.01. 12:23:43

En sem, de sokaknak ez jon le, ha megtudjak, hogy kulfoldon elek. (Ezert mar inkabb nem is szoktam hangot adni az ilyen iranyu eszreveteleimnek.)
Azt szoktam mondani, hogy kulfoldon elni nem kivaltsag, hanem allapot. Kit ezert, kit azert sodort el a sorsa.
süti beállítások módosítása