Polycollege

2009.01.28. 15:14 nemsissi

Zöldfülű bécsiként igyekszem nem elzárkózni semmilyen hasznos információ elől, így békésen tűröm, hogy nap mint nap reklámanyagok és kerületi újságok jelenjenek meg a postaládámban vagy a lakás bejárati ajtajára akasztva. Mivel szelektáltan gyűjtöm a szemetet, ami nem kell, az a papírgyűjtőbe kerül, néhányat meg kiolvasok kávézás közben. Elég figyelemre méltó egyébként, hogy van vagy három kerületi lap, meg még Bécs városa is bedobálja a sajátját és ha jól vettem észre ezek közül egyik sem párt által szponzorált nyomdai termék.

Pár hete egy vaskosabb újság érkezett, amelyen az állt, hogy Polycollege és mint kiderült, millió-féle tanfolyamot kínál az embereknek. Mivel nyelvtanfolyamai is vannak (magyar is) becéloztam a nemzetközi német vizsgára felkészítőt és tegnap elmentem a tájékoztató estére, - mert ilyenen kell részt venni, mielőtt az ember szintfelmérőt ír, meg díjbefizet.

Az esten megjelent népek között volt japán, nigériai, lengyel, orosz meg én, a magyar. A tanár, (aki egyébként egy az egyben úgy nézett ki, mint a mikulás civilben, rövid, mondjuk nyári arcszőrzettel, s ugyanolyan jóságos is volt), mindenkivel elbeszélgetett, és a hallottak alapján javaslatot tett, hogy ki melyik szintű csoportra áldozza idejét és pénzét. Én kb. az ötödik voltam a sorban, így végighallgattam az előttem lévőkkel folytatott párbeszédet és tisztelettel adóztam a csávó türelmének és találékonyságának, ugyanis nem mindig volt egyszerű megértenie, hogy a másik ember éppen mit mond.

Amikor rámkerült a sor, a vezetéknevem alapján már tudta, hogy melyik nációhoz tartozom, majd  kedélyes csevely után felsőfokú vizsgára küldött és úgy, hogy nem kell járnom tanfolyamra előtte. Yeah!! - (A főnököm által megtépázott önbizalmamnak nagyon jól esett ez a kis sikerélmény, lehet hogy ha a padlón leszek máskor is, akkor ilyen szintfelmérőkre fogok járni egy kis dícséretért).

A Polycollege egyébként valójában egy népiskola, Bécs legrégibb ilyen intézménye, amely 1887-re vezeti vissza alakulását és évente mintegy ötezer tanfolyamot szervez (nem ennyi félét, hanem ennyi darabot). Van könyvtára, kávézója, TÜV minőség-igazolása és meglehetősen jó árakon kínálja a kurzusait, amelyek közül az egyik legérdekesebb a 7 szemeszter hosszú Filmcollege, ahol a filmkészítés csínját-bínját oktatják, s amelyet minden ezzel foglalkozó osztrák szervezet támogat.

Retorika, gazdasági ismeretek, famegmunkálás, filozófia, különböző hangszereken való zenélés, hogy csak néhányat említsek a választékból. Azt persze nem tudom, hogy milyen minőségben lehet itt tanulni, és kipóbálni se fogom tudni ezt a sokmindent, de ahogy az infrastruktúrát elnéztem, ha valaki érdeklődik az adott téma iránt és hajlandó tanulni is, akkor nem jár rosszul ezzel a sulival.

Én meg június közepén vizsgázom, és a tantóbácsi felajánlotta hogy nézzem meg a két legerősebb némettanfolyam első óráját ingyen és bértmentve, hogy eldönthessem akarok-e a vizsga időpontjáig a nyelvtudásomon csiszolni valamelyiken.

4 komment

Címkék: helyek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

becsibacsi 2009.01.28. 15:59:04

Nem tudom, megfigyelted-e mar, itt Ausztriaban nagyon nepszeruek ezek a "nep(fo)iskolak". Tobb ilyen is letezik, amelyekben - ahogy Te is irtad - a nyelvtanfolyamoktol a filmkeszitesig, az aranymuvessegtol az asztrofizikaig, a szakacskodastol a jarolapozasig igen sokfele dolgot tanulhat az ember.
Annak idejen Magyarorszagon a TIT volt hasonlo, nem tudom, letezik-e meg, es ha igen, hanyan latogatjak.
En olasz kurzusra jartam par evig a Polycollege-ba/be - hogy a francba kell ezt ragozni? :)))

nemsissi 2009.01.28. 22:23:36

nem figyeltem még meg, - lehet, hogy nem dobnak be minden olyan újságot, amiből tájékozódhatnék.
és mondd: jó volt az olasz tanfolyam?

becsibacsi 2009.01.29. 08:43:30

Hosszu! Majd inkabb maganban.
süti beállítások módosítása