Egér a lépcsőn

2008.12.13. 00:54 nemsissi

Tegnap este megijesztettük egymást egy egérrel. Valahogy az egerek fel-felbukkannak az életemben bizonyos rendszerességgel, (sajnos lakáson belül is) csakúgy mint az esernyők (lakáson belül, miközben én utcán eső alatt). Ha választani lehetne a sarki Sorskimérésben, akkor én inkább több esernyőt szeretnék és kevesebb egeret, de persze csak akkor, ha ezzel nem növelem meg a másnak jutó egerek számát. - előre is köszönöm...

Szóval este későn, ballagtam le a Braunschweiggasse metrómegálló felüljárójának szürkés-barna lépcsőjén, amikor is furcsa érzékcsalódásként kivált az egyik lépcsőfokból egy darab és elkezdett idegesen, cikázva pattogni. Kis híja volt, hogy rá nem léptem. Amikor én rájöttem, hogy ez az izé egy egér, az egér meg rájött valami hasonlóan rémisztőre velem kapcsolatban, mindketten jobbnak láttuk szaporább lépésekben kifejezni megemelkedett adrenalinszintünket. Ezzel pont azt értük el, hogy tökéletesen párhuzamosan, egyazon ritmusban robogtunk a járda felé. Ez a teljesítményünk az Olimpián, a szinkron lépcsőnlefutás számban tuti dobogós helyet jelentett volna, ám az elegáns bécsi kerület homályos lépcsőfokain elkeserített engem is, meg szerintem az egeret is.

Döntetlen lett a verseny, egyszerre értük el a járdát, de a végén nem volt kézrázás, mindenki ment a maga dolgára: én a kocsimhoz, az egér meg valami útrepedéshez. A következő utcasarkon már le mertem mozizni magamnak újra az átélteket, és ki kell hogy jelentsem, hogy az egér tud repülni. - Vagy legalábbis nagyon tud úgy sietni, hogy legyen benne repülési elem. Ha elképzeljük az egér méretét, meg összevetjük egy adott lépcsősor függőleges és vízszintes kiterjedéseivel mondjuk centiben, akkor azért nem pite, hogy rágcsálóbarátunk tartotta velem a lépést. Ezt pedig úgy tudta megtenni, hogy a lépcsőfok közepétől elugrott, 1 másodpercet a levegőben volt, hogy aztán után lepattanjon a soron következő fokra és így tovább, da capo al fine. Az én szemszögemből, az undorodva sikítás határán, felülről nézve, az egész pont úgy nézett ki, hogy az egér bizonyos ideig hasít a levegőben.

Ha jól számolom, akkor statisztikailag hamarosan egy esernyőnek kell jönnie.

 

 

2 komment

Címkék: kalandok

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

becsibacsi 2008.12.22. 09:21:53

Bocs! Helyesen: Da capo al fine.

nemsissi 2008.12.22. 09:58:57

köszi, javítottam az elírást
süti beállítások módosítása