Mit érdemel ez a főnök?

2008.10.15. 11:33 nemsissi

Mivel több éven keresztül voltam főnök, ennek minden jó és rossz oldalát megtapasztaltam, a szokásos hibákat elkövettem és azokból szerintem tanultam, így általában nagyobb toleranciával tudok viseltetni a saját mindenkori főnökeim iránt, már csak azért is, mert pontosan látom, hogy az adott helyzet miért nehézség nekik. A megéltek és megtanultak miatt viszont azt is gondolom, hogy ha valaki főnökségre adja a fejét és ezzel kötelező jelleggel emberek vezetésére szerződik, vannak bizonyos dolgok, amelyek alól nem bújhat ki, márcsak azért sem, mert ha mégis megpróbálja, nagyon hamar káosz lesz úrrá a szervezeten, s ez pont a saját céljainak fog nagyon csúcsán betenni.

Nemsokkal azután, hogy felvételt nyertem erre a munkahelyre, a főnököm jelezte, hogy szeretné, ha mihamarabb részt vennék egy olyan tréningen, amelyen a szakma alapjait lehet elsajátítani. Pár hete aztán küldte is a linket, hogy a nemzetközi szövetség éppen Budapesten tartja a következő alaptréninget és "nézzük meg, ki mindenkinek lehet ez még érdekes a cégnél". Aztán sose volt ideje velem leülni "megnézni", de unszolásomra két nevet mondott azért hogy kikre gondolt. Amikor kérdeztem, hogy akkor tuti regisztrálhatom-e magunkat, megkért, hogy alkudjak egy kicsit. - Jó. Alkudtam, főnököt emailben tájékoztattam az összes kiadásról. - Semmi válasz. Mivel az egyik tréningtárs a fiúka kolléga (lenne), néha ő is rákérdezett a főnöknél, hogy akkor mi van. Mindig halogató választ kapott, így a harmadik kolleginának nem is szóltam, hogy ne csalódjon, ha mégse jönne össze. Közben főnökünk szavaiból megtudtuk, hogy a szeptember profit tekintetében különösen jó hónap volt. Hurrá!

Tegnap drága vezetőnk elutazott 3 napra külföldre, és mielőtt elhagyta volna az irodát, az ajtónkban megállva odamotyogta, hogy szerinte nem lesz pénz három emberre, de várja a pénzügyes válaszát ez ügyben és majd hív minket. Aha. - OK.

Ma beszélnem kellett a lengyel kolleginával más ügyből kifolyólag, és nagy boldogan újságolta, hogy jövő héten megy tréningre Budapestre. Miután felszedtem az államat a padlóról, megtudtam azt is, hogy ezt ő a másik ügyvezetővel intézte, és már júniusban el volt döntve, hogy ő ezen a tréningen részt vesz, már be is fizették. Na, feltárcsáztam a kedves finn pénzügyesünket, ugyan mondana már valamilyen információt erről a dologról. Nem is lepődtem meg, amikor tájékoztatott, hogy ő már rég közölte a főnökkel, hogy hogy áll a büdzsé, több napja a főnököm válaszára vár. Sakk, matt.

Mindehhez még hozzájön, hogy mivel úgy tudtam, hogy a jövő héten három napot a tréning miatt Budapesten leszek, kértem két nap szabit (hétfőt és keddet), hogy elintézhessek minden olyan ügyet, amelyek függőben vannak az én bécsi tartózkodásom miatt és nem utolsó sorban többet lehessek a fiammal. A szabi kérő emailre nem kaptam választ, így rá kellett kérdeznem személyesen is, amit nagyon rühellek. Nos ha már megkérdeztem, akkor meg is tudtam, hogy a főnököm nem akarja, hogy én hétfőn szabin legyek, mert az a hét legfontosabb napja. Kedden lehetek. (Azaz hétfőn Bécsbe el a hajnali vonattal, este vissza, majd ha nincs tréning, akkor szerdán megint vissza) Az én főnököm azt szeretné, hogy én az irodában legyek. De Bécsben. Majd megkérdezem, hogy ugyan mi a fenének, amikor minden egyes hétfőn minden, de minden egyes percét konferenciabeszélgetésekkel tölti, reggel 10-től egészen este fél hatig, nem lehet hozzászólni, nem ér rá, stb.

Zavar, ha mégsem megyek tréningre, mert éderekel, az is hogy a jövő hetet nem tölthetem a gyerekkel, de az azért mindennél jobban bosszant, hogy a főnököm nem egyenes és a fent leírt történet menete szinte minden egyes céges folyamatra jellemző.

Senki nem tud semmi biztosat, lehetetlen előre tervezni, az emberek egymástól szerzik be a sokszor kétes információkat, sátoros ünnepeken jön írásbeli válasz az emailekre, nincs struktúra, nincs delegálás, nincsenek kialakított döntési jogkörök, van viszont homály, sok elcseszett idő és néhány, jó értelemben ki nem használt, meg nem becsült, motiválatlan kolléga.

 

Szólj hozzá!

Címkék: munkahely főnök

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása