Woody Allen menni Spanyolország

2009.01.13. 11:40 nemsissi

Voltam tegnap még moziban is, megnéztem a legutóbbi Woody Allen filmet... Azt olvastam róla, hogy vígjáték kategóriában nyert egy legjobb filmnek járó Golden Globe-ot és megvallom, nem értem, hogy miért. Lehet, hogy túl komolyan vettem a vásznon pergő történetet, vagy nincsen humorérzékem, de semmi vicceset nem találtam a történetben. A nézőnek az alábbi (örök) témákat tálalták fel: van-e megoldása a "sevele-senélküle" kapcsolatnak, mit válasszon egy ("rendes") lány: a házasságot, benne a kiszámítható ám kissé unalmas pasival, vagy a szenvedélyt mondjuk egy latin lover karjaiban, illetve mit tegyen egy nő, aki nem tudja hogy mit akar, de azt tudja, hogy mit nem akar.

Dícsérendőnek tartom, hogy az öreg róka Woody a fentieket kizárólag kérdés formájában prezentálta és nem merészkedett a kérdéseket megválaszolni. A film ezen felül még megmutatta, hogy mennyire jó színésznő Penelope Cruz, ha lehetőséget kap erre, de aztán ezzel ki is merült a pozitívumok listája. Ha már a színészeknél tartok, volt egy olyan érzésem, hogy Woody nem tudta eldönteni, hogy kibe szerelmes: Javier Bardembe, vagy inkább a főszereplő színésznőkbe. Ezzel együtt egyik színészének sem adott túl bonyolult feladatot: Johannson kisasszony ismét csak vastag ajkait harapdálta és bájos-gügyén egyik lábáról a másikra állt. Rebecca Hall néha olybá tűnt, hogy mindjárt csinál majd valami értékelhetőt, de ezt vagy kivágták, vagy nem hagyták neki. A legjobb jeleneteket Penelope Cruz hozta, zseniálisan megrajzolva az általa játszott karaktert  - ahogyan azt az Almodóvár filmekben is teszi.

Nagyon zavart, hogy minden mennyire idilli, szép és dizájnolt volt. Mindig sütött a nap, mindig mindenhol tisztaság honolt, a színészek viselte ruhák ráncait sztájliszt állította be lazára, s senkinek sem voltak anyagi gondjai, mindenki jól élt még akkor is, ha nem volt munkája. A filmbe minden olyan természeti, építészeti, no meg mediterrán klisét beletettek, ami összefüggésbe hozható spanyol honnal, néha már vágytam rá, hogy mutassanak egy szemeteskukát, vagy egy ferdén növő fát. Nem néztem utána, de erős a gyanúm, hogy a rendező nem kevés pénzt kapott a spanyol Turisztikai Hivataltól.

 

Szólj hozzá!

Címkék: filmek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása