Kertész leszek

2009.07.14. 16:16 nemsissi

Múlt héten hallottam egy tökjót.

Úgy indult, hogy összefutottam valakivel, aki napközben a bankárok öltönyös-nyakkendős életét éli, és elmentünk inni. Beszélgetés közben megkérdezte, hogy nincs-e véletlenül valami jó receptem paprika eltevéshez. (Szegény nem tudta, hogy én úgy megutáltam gyerekkoromban a befőzéssel járó melót, koszt és azt, hogy anyám olyankor nem ért rá velem játszani, hogy mindent elfelejtettem, amit kislánykoromban az eltevés, lekfárfőzés és befőttkészítés folyamatai alatt tanultam). Kérdeztem tőle, hogy a gazdasági válság miatt esetleg áttért a zöldségtermesztésre? - és kiderült, hogy nem amiatt, nem áttért viszont termeszt. Ráadásul bio zöldeket.

Van ugyanis egy jó nagy darab földbirtok Mödling közelében, amelyen a kertészet iránt fogékony városlakók bérelhetnek 40-60-80 négyzetméteres parcellákat, amelyet a biológiai gazdálkodás szabályai szerint előkészítenek és bevetnek. A bérlőnek a dolga a gyomlálás, az öntözés meg az egyéb növényápolással kapcsolatos teendők, és ugye az, hogy szépen hazavigye, ami nőtt neki a kertjében. Az ismerősömnek 40 négyzetméteres parcellája van, azon 20 sor ágyás. 15-be vetettek neki 15 féle zöldséget és fűszernövényt, a maradék ötbe azt ültethet, amit akar, de persze csak bio minőségben. Igény esetén részt vehet oktatáson, továbbképzésen, de ha akarja teljesen magára is hagyják.

Az érdeklődők ősz és tavasz között igényelhetnek földet, és időjárástól függően körülbelül április végén kezdhetik meg a kertészkedést, ami úgy október végéig folyik. Évente változnak az előrevetett zöldségek, és a kertészettől be lehet szerezni millióféle palántát. Paradicsomból harminc fajtájuk van, de kínálnak például articsókát is és persze virágokat is lehet ültetni.

Teljesen belelkesedtem. Ha jövőre is Bécsben leszek, én is beállok  biozsellérnek.

Képek és weboldal: www.selbsternte.at

Szólj hozzá!

Címkék: bio helyek érdekességek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása