már megint csak a hasamra gondolok

2009.01.09. 23:00 nemsissi

Tegnap végre, több hetes tervezés és otthoni gyakorlás után sikerült elmennem jógázni, s ennek köszönhetően ma még egy pohár felemelése is komoly erőpróba volt, olyan szinten zizeg bennem minden, ami izomból van. Az Ashtanga jóga kicsit más, mint a jógaként elkönyvelt lassú Hatha jóga, én legalábbis nagyon pofára estem, amikor tudatlanul elmentem egy négynapos kis jógahétvégére az első (és utolsó) bécsi pasimmal. Akkor még nem tudtam, hogy létezik egy power jóga nevű csoda, amely bármilyen stresszt kiszed az emberből már az első mosás alkalom után. Itt van egy nyolcperces filmecske, a fele előtt valamivel már jól látható, hogy miért is remegek ma, mint egy nyárfalevél. (Pihenés nincs, 1,5-2 órán keresztül megállás nélkül megy a szigorú sorrendet diktáló mozgás, kb. a videón látható stílusban és pozíciókkal, amelyek közül persze még jó néhányat nem, vagy csak félig tudok. Mindenközben pedig folyton egy speciális módon kell lélegezni).

Na de elkanyarodtam. Tegnap séta közben elmentem az egyik nagy konyhagép gyártó cég bemutatóterme mellet és gondolatban megemeltem a marketinges kalapom előttük, mivel az árusításon kívül, az üzletben egy főzőiskolát is működtetnek.

Nekem nagyon hiányoztak a tematikus főző-tanfolyamok Pesten, mert ugyan van pár kezdeményezés, de a helyek pillanatok alatt betelnek.

Itt Bécsben sokkal nagyobb a választék és nem egy helynek az utcára nyíló hatalmas ablakai vannak, amelyeken át különösebb hírverés nélkül tudnak maguknak főznivágyókat toborozni. Mekkora ötlet már, hogy egy olyan konyhában tanul az ember főzni, amit akár meg is vehet. Tegye fel a kezét, aki főzött több tűzhelyen, mielőtt kiválasztotta volna, hogy melyiket viszi haza. Mer én nem. (Aki főz, az viszont tudja, hogy minden tűzhely más, és nagyon nem mindegy, hogy mit nyújt). A maximum termék-kipróbálás, ami nagyméretű fogyasztói javak esetében az osztályrészemül jutott, az volt, hogy az IKEA-ban lehevertem egy matracra, netán kihúztam egy fiókot. A tévét is be lehet kapcsolni vásárlás előtt, kocsit is, de mondjuk főzni egy karfiollevest, és megnézni, hogy bánik el annak lábszagával a szagelszívó, - na az nem mindennapos élmény.

Az osztrákok nem aprózzák el, különböző témában, itteni sztárszakácsok útmutatásával tanítják az érdeklődőket főzni. Vannak több alkalmas rendezvények, meg egyszeriek is. Részvételi díj 15 és 150 Euró között, gondolom a szakács kategóriája és az alapanyagok függvénye. Ja és egy ilyen esemény kapcsolatépítésnek sem utolsó, lehet szimpátiát kelteni a melletünk főző résztvevő hagymavágás közben elnyiszált ujjának bekötözésével. Majd körül is nézek, hogy milyen a kínálat, hogy likacsos kapcsolati hálómon foltozzak pár öltésnyit.

Szólj hozzá!

Címkék: jóga főzőtanfolyam

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása