Makro1

2008.10.09. 17:09 nemsissi

Még mindig rohanás van, de muszáj sebtiben megemlékeznem a mai ebédemről. - Mióta Bécsben vagyok, szokásommá vált, hogy bekukkantok minden kapualjba, bemegyek minden utamba kerülő átjáróházba, vagy nyitott udvarra, s sokszor kincseket találok. Tegnap is ez történt. Van egy Mandala-udvar nevű hely, amelyet már régebben kifigyeltem magamnak, de most nem álltam meg az udvarba vezető folyosó elején, hanem elmentem egészen a végéig és a jutalmam ez a látvány, illetve a Makro1 nevű "étterem" volt:

Igazából egy olyan boltíves vastagfalú üzletről van szó, amely biobolt, zöldséges és egyfajta menza is. Két roppant vidám nő csinálja az egészet, be nem állt a szájuk, pörögtek mint a ringlispíl, mindenkivel viccelődtek és közben szolgálták ki a népeket és fel az ebédet.

Az "étterem" rész egy hatalmas fa asztal, kb 12 fős, amit az étkezni akarók körbeültek, aztán ették, amit eléjük tettek. Minden nap van egyfajta leves és egy, a makrobiotika elveit szem előtt tartó főétel, amelyben ma volt rizs, rántott cukkini, spenót, dinsztelt káposzta meg még valami, amit nem ismerek. Nagyon finom volt, bár gondolom, hogy a húsevők most kétségbeesetten kiáltanak némi pacalért.

Nagyon sokan jöttek egyébként enni és vásárolni, és úgy tűnt, hogy a két nő vagy mindenkit ismert vagy bámulatosan közvetlenek. Én két hölgy közé kerültem az asztalnál, akik aztán ott össze is ismerkedtek. Az egyikük énektanár- és terapeuta, a másik meg énekelni vágyó, zeneimádó ámde kiskorában lefahangúzott nő volt. A történet végét szerintem mindenki sejti, csak annyi volt a bibi, hogy a fiatalabbnak se emailcíme, se mobilja nem volt, így a kb. 60-65 éves tanárnő (narancssárga-piros ruhában, tüsi, vörös hajjal) a modern technológia vívmányairól is ejtett néhány elismerő szót. Remekül szórakoztam.

Kaja után engedélyt kértem, hogy hadd fotózzak, s ez után igyekeztem vissza az irodába. Három sarokkal később jöttem rá, hogy nem fizettem, így mint az őrült rohantam vissza. A kasszánál aztán mondták, hogy észre se vették, de különben se lett volna dráma, és kaptam eme szavak mellé még egy megejtően őszinte, barátságos és széles mosolyt.

Remélem a képek vissza tudják adni egy kicsit a hely hangulatát.

A lámpabúra nagyon állat:

 


 

2 komment

Címkék: éttermek bio kalandok helyek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hma 2008.10.09. 20:13:07

vegetáriánus: régi indián szó, jelentése: béna vadász :D

nemsissi 2008.10.09. 22:49:38

azert a Te grabancodat barmikor letudom vadaszni büdöskölök! :-)
egy hetig nem kapsy husit!
süti beállítások módosítása