"Mint főnix a hamuból"

2010.10.10. 21:08 nemsissi

A fenti címmel érdekes kiállítás nyílt október 7-én a Gasometer City-ben található "Bécsi Városarchívumban".

A közszemlére kitett fényképeken Bécs története követhető nyomon 1945-től kezdve, 1965-ig, s a húsz évnyi várostörténelmet felölelő fotók segítségével jó kis időutazáson vehetünk részt. Az alábbi képről pl. kiderül, hogy a Humanic helyén anno egy iskola volt, előtte meg egy közlekedési rendőrnek látszó lény álldogált, és akkor a vicceslámpájú emeletes buszt még nem is említettem...

Sajnos a nyitvatartási idő nem kedvez a hozzám hasonló irodapatkányoknak, mert 9 és 15:30 között van csak látogatási idő. Az egyetlen kivétel a csütörtök, akkor este hétkor zárnak.

6 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mr. Gorbatschow (törölt) 2010.10.10. 22:11:52

Hej, jó kis emeletes busz! :) Ebből még van a Strassenbahnmuseumban, meg az újabból is, ami inkább hasonlított már a berlini D202-esekre. Legutóbb a 13A-n láttam még őket, ami ugye villamos volt és talán az is lesz. Bár hülyén mutatna egy ULF a Neubaugassén. :)

Tényleg, a 4-es busz (Richtung Westbahnhof, a képen) mi is lett mára? Külső részén talán U3, a Zweierliniétől befelé nem is tudom, talán 3A?

nemsissi 2010.10.10. 23:49:34

én nem kenem-vágom ennyire a vonalakat, csak földalatti számokban van biztos tudásom

Mr. Gorbatschow (törölt) 2010.10.11. 13:46:19

@nemsissi: Földalatti... Nos, hát az U5 egy érdekes állatfaj lehetne, volt pár változata. :) De az U2 asperni szakaszának átadásakor láttam talán a Donaumarina állomáson a tablót a fejlesztésekről. U1 délnek Rothneusiedlbe... Majd amikor 20 év múlva a szép hosszú nevű „Per-Albin-Hansson-Siedlung Ost” megállónál közlekedő 67-es villamost mutogatják a következő ilyen kiállításon. :)

Hej, én még emlékszem arra, mikor az U2 megállt a Lerchenfeldergassénál is. Sőt, kicsi koromban még a régi Westbahnhof megállóban is jártam, ahol akkor talán még G és GD járt - de lehet, hogy már U6-nak hívták, viszont elment a Friedensbrückéhez _és_ Heiligenstadtba. Utóbbi ma már elég érdekes lenne, a viaduktra irodaházat építettek Spittelaunál, de távolabb talán még az oszlopok is megvannak. :)

Mr. Gorbatschow (törölt) 2010.10.11. 13:47:43

Ja, megnéztem, a képen látható régi 4-es busz az a Westbahnhof és a Praterstern között ingázott, a Stephansplatz érintésével. Érdekes lehetett. Bár akkor még talán nem volt annyi gyalogos arra, mint most. :)

nzo 2010.10.11. 21:59:07

Nekem annyira természetes, hogy ott sétáló utca van, hogy hírtelen meglepődtem, hogy régen kocsik jártak arrafelé. :-)

nemsissi 2010.10.12. 20:16:13

@nzo: én is néztem egy darabig, hogy akkor ez most hogyvan. - mikorjössz már fagyizni? befagynak a fagyizók ha nem sietsz
süti beállítások módosítása