Olcsó szállás Bécsben

2009.08.23. 17:12 nemsissi

Még a lakásban laktam, amikor kb 2 héttel ezelőtt arra lettem figyelmes, hogy valami új van az egyébként ronda és sivár lépcsőházban, de mi az?. Kis gondolkodás után rájöttem, hogy a postaládák mellé szerelt fehér doboz szokatlan, mellette egy olyan kódbepötyögős digitális kijelzős szerkezettel. A doboz maga fel volt osztva kis rekeszekre, amelyeknek kis foganytúik voltak és gőzöm sem volt, hogy mire valók. Egy este aztán láttam, amint egy, a német köszönésemre bután néző alak odamegy a cucchoz, pötyög, majd az egyik rekeszből kivesz egy kulcsot és felballag a lépcsőn. Kicsit megbántva néztem utána, mert egyrészt már nagyon jól tudok németül köszönni, másrészt pedig mert úgy éreztem, hogy kihagytak egy buliból.

Egy ideje bújom a hirdetéseket, hátha találok valami olyan szállást, amely 2-3 hónapra szól. Voltam pár szobát megnézni, de az egyik helyen a lakótárs, a másik helyen a fürdőszoba állapota rettentett el egy társbérlettől. Az egyik ilyen látogatásból hazaérve, ismét csak a lépcsőházban, észrevettem, hogy új hirdetmény fityeg a faliújságon: olcsó szoba kiadó, 20-30 Euró naponta, hosszabb távra kedvezmény. Képek a szobákról, leírás a környékről... (Most szólnék, hogyha valaki keresné a hirdetményt, írjon: nálam van. Letéptem, hazavittem, meggugliztam). Ebből kiderült, hogy az appartment szálló ugyanabban a házban van, ahol én egy jó félévig lakást béreltem. Néztem nagy csodálkozva.

Múlt csütörtökön találkoztam a főbérlőmmel, hogy visszaadjam neki a lakás még nálam lévő kulcsait. Kicsit érzelmes találkozó volt, hiszen megkedveltük egymást bérleti szerződésünk hat hónapja alatt: én őt, mert szerettem a lakását, ő engem, mert pontosan fizettem. Csevegésünk alatt rákérdeztem, hogy tud-e arról, hogy új szolgáltatás költözött a házba, mire bólintott. Tőle tudtam meg, hogy a fentebb említett titokzatos doboz az apartman-szálló vendégei számára lett felszerelve, az a recepciós. A vendégek foglaláskor kapnak egy kódot, amit be kell pötyögniük a digitális kijelzősbe, s a kis rekesz kinyílta után jutnak a szobájukhoz vezető kulcshoz.

 

 

7 komment

Címkék: szállás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lifelike 2009.08.24. 12:59:42

azert a zuhanyfulkenek szorithattak volna helyet kulon helysegben
ez igy nagyon kinai

nemsissi 2009.08.27. 21:24:59

@lifelike: occsó - és az árhoz képest nagyon kultúrált mind a hely, mind a környék, mind pedig a berendezés.

Kopcsó 2010.02.04. 17:33:31

No, mi leteszteltük, alapvetően pozitív az élmény.
Két e-mail, összeg átutal, kód megkap, indulás.
A „recepciós” doboz jól teszi a dolgát, érkezéskor átadja a kulcsot, távozáskor előzékenyen elfogadja, legalább beszélgetni nem kell. :)
Mint ahogy a posztból kitalálható, az „apartman-szálló” egy lakásból lett kialakítva, ergo őrült térélményre nem érdemes számítani. A szobák kb. 12-13 négyzetméteresek, megfér bennük egy franciaágy tiszta ágyneművel, egy polc, egy kisebb fotel, egy apró Lack asztal, két fiókos szekrényke (full Ikea), mosdó, és a vendégcsalogató zuhanyfülke, amelyben valóban jóleső érzés lazulni. Épp elég, Bécsben senki nem ücsörög naphosszat a szálláson. Minden más helyiség közös, az előtér (magazinok, bécsi infók, szóróanyagok, térkép kitéve), a jól felszerelt konyha (mindenki elmosogat és rendet hagy maga után), és sajnos a wc is. Ez utóbbi az egyetlen negatívum (egyébként tiszta, csak a kizárólagosság tudata hiányzik), meg a kicsit áporodott szag a szobában, de az egy komolyabb szellőztetéssel megoldható. Bónusz: free wifi!
Ajánlott. Nem tudom, hogy ilyen jó ár-érték arányú, belvároshoz közeli szállás van-e még egy bécsben.
Nem biztos.

nemsissi 2010.02.04. 18:25:02

@Kopcsó: nagyon köszi, hogy leírtad!!!

szamóca77 2011.02.19. 20:43:04

Megadnád az elérhetősőgét ennek a szállásnak? Korábban már láttam képeket,de most valahogy nem találom a honlapot. Pedig voltam a ház előtt is, megnéztem a környéket.Köszi

nemsissi 2011.02.20. 19:09:17

@szamóca77: nem tudok sajnos küldeni információt, már nem lakom ott és ahogy látom, a link sem működik
feltételezhetően megszűnt a hely
a cím egyébként 1050 Wien Franzensgasse 11
süti beállítások módosítása